מדברת עסקים

לי טורסטון עדני – מדברת עסקים עם גולן טובי 02.05.2021

היום בתוכנית מדברת עסקים אני מארחת את גולן טובי
מנהל מערך מעוף מרכז של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה במרכז הארץ, שייתן לכם בעלי עסקים ויזמים עצות וכלים וגם יסביר איך אתם יכולים לקבל מהמדינה קורסים וייעוץ מסובסד..
כן, למרות הכל, המדינה מעודדת עסקים לצמוח.

בעשור האחרון, נפתחו בישראל בכל שנה בערך 50 אלף עסקים, ונסגרו כ-40 אלף.
כלומר נוספו קצת יותר מעשרת אלפים עסקים בכל שנה. בשנת 2020 המגמה התהפכה: 75 אלף עסקים נסגרו ורק 40 אלף נפתחו. מספר העסקים בישראל הצטמצם בכ-30 אלף.
הסיבה העיקרית לירידה בכמות פתיחת העסקים השנה, על פי דאן אנד ברד-סטריט, היא חוסר הוודאות שאפיין את המשק. בזמן משבר לצאת להרפתקה עסקית מפחיד ולא משתלם. נוסף על כך, אדם שרוצה לפתוח עסק חדש לרוב נעזר בחסכונות, אך על רקע המשבר, גם החסכונות של הציבור הצטמצמו, ונרשמה ירידה בנגישות למקורות מימון.

כשמסתכלים על שיעור העסקים שנסגרו, אפשר להבין את החשש לפתוח עסק חדש. ההסתברות לסגירת עסק עלתה ב-2020 לשיעור של כ-12%, לעומת הסתברות של כ-7.5% בלבד בשנת 2019. בין הענפים הבולטים שבהם נרשמה כמות גבוהה של סגירות עסקים: מסעדות, הסעות ותחבורה, חנויות אופנה והלבשה ועוד.

עם זאת, בחודשים האחרונים של השנה ובתחילת 2021 הפעילות העסקית התחילה להתאים את עצמה למציאות החדשה, ומובטלים פתחו עסקים בתחומים שונים ברוח התקופה, החל ממסחר אלקטרוני ומשלוחים, ועד לקורסים והדרכות, בישול ואפייה ביתיים ועוד.

02/05/21 שעה 12:05 בתכנית מדברת עסקים ברדיו החברתי הראשון

#מכירות #שיווק #יעוץ #מעוף #עסקיםקטנים #מדברתעסקים #ליטורסטוןעדני #מדברת_עסקים #לי_טורסטון_עדני #גולן_טובי

Previous ArticleNext Article
Call Now Button