כבעלי עסקים, כולנו שואפים לשלמות. אנחנו רוצים שהאתר שלנו יהיה מושלם, שהפוסטים שלנו ברשתות החברתיות יהיו ללא רבב, שהמוצרים והשירותים שלנו יהיו חפים מטעויות, ושהלקוחות שלנו יהיו מרוצים בכל רגע נתון. אבל האם יש מה באמת דבר כזה, מושלם בעסקים?
התשובה היא ממש לא! אף אחד מאיתנו לא מושלם, והעסקים שלנו אינם יוצאי דופן. המרדף אחר המושלם יכול להיות מתיש ולעיתים אף משתק. ותאמינו לי שאני רואה כל יום בעלי עסקים שרק רוצים להיות מושלמים ומתוסכלים מזה ואני אומרת, כי חשוב להבין שהשלמות היא מטרה בלתי אפשרית, והשאיפה אליה יכולה להוביל לתסכול, חוסר שביעות רצון ואפילו לכישלון.
דוגמאות מהשטח אתר אינטרנט מושלם, אפילו אתרי האינטרנט הגדולים והמצליחים ביותר, עובר שינויים ושדרוגים כל הזמן. מה שנראה מושלם היום, עשוי להידרש לעדכונים ושיפורים מחר. ההתקדמות הטכנולוגית, שינויי העיצוב והעדפות המשתמשים הם דינמיים ומחייבים אותנו להישאר גמישים ולהתאים את עצמנו כל הזמן.
פוסטים ברשתות החברתיות רבים מאיתנו מנסים ליצור את הפוסט המושלם – עם התמונה המושלמת, הטקסט המושלם והתזמון המושלם. אך לפעמים, דווקא הפוסטים הבלתי מתוכננים, הם האותנטיים והפשוטים הם אלה שמצליחים ליצור את האינטראקציה הגבוהה ביותר עם העוקבים שלנו.
שירות לקוחות מושלם גם אם נשקיע את כל המאמצים שלנו, תמיד יהיו מקרים שבהם לקוחות לא יהיו מרוצים במאה אחוז. חשוב ללמוד מהמשובים והביקורות, לשפר ולהשתפר, אך לזכור שגם שירות לקוחות יוצא דופן לא יכול לרצות כל לקוח בכל מצב.
איך להתמודד עם חוסר המושלמות? דבר ראשון קבלה והבנה, חשוב לקבל ולהבין שאין דבר כזה מושלם. אנו צריכים לקבל את המציאות ולהיות יותר סלחניים כלפי עצמנו. במקום לשאוף למושלם, כדאי לשאוף לשיפור מתמיד. וכן, תמיד יש מקום לשיפור בכל מה שאנו עושים. התמקדות בשיפורים קטנים ומשמעותיים יכולה להוביל לתוצאות טובות יותר בטווח הארוך.
למידה מכישלונות הכישלונות הם חלק בלתי נפרד מהדרך להצלחה. נלמד מהם, נשפר ונמשיך הלאה. זכרו שכישלון הוא לא סוף הדרך אלא רק חלק ממנה. זכרו- מי שלא נכשל כנראה שלא עושה כלום.
חגיגת הצלחות קטנות הקדישו זמן לחגוג את ההצלחות הקטנות שלכם הכרה בהישגים הקטנים מסייעת לשמור על מוטיבציה גבוהה ולחזק את התחושה שאנחנו נמצאים בכיוון הנכון.
לסיכום: בעסקים, כמו בחיים, אין דבר כזה מושלם. המרדף אחר השלמות יכול להיות מתיש ולעיתים אף משתק. במקום לשאוף למושלם, התמקדו בשיפור מתמיד, קבלו את הכישלונות כחלק מהדרך, וחגגו את ההצלחות הקטנות. כך תצליחו להוביל את העסק שלכם להצלחה, גם אם היא לא מושלמת, כי אין מושלם יש שלם. |